19 SKULPTURA KOZMIČNO SRCE

(ø = 19 cm, v = 10 cm, porcelan, pozlata)

19
SKULPTURA KOZMIČNO SRCE

Simbolno srce sestavljata dva lingama oziroma podoba dveh ovalnih oblik. Iz jajca vse izhaja in vanj se vse povrne; gre za ravnovesje človeka in Boga; obstajata zemljski del in božji del celote.
Kozmično jajce je prava oblika univerzuma, kozmičnega časa in enost kozmične kreacije. Srce pa je utelešenje božjega in človeškega.

Srce simbolno predstavlja 5 človeških teles ali ovojnic:
1. fizično telo, 2. energijsko telo, 3. mentalno telo, 4. intelektualno telo, 5. telo blaženosti ali BOG-a. Drugih pet elementov pa predstavlja 5 vrednot, h katerim mora stremeti človek. Te so:
1. resnica,
2. pravilno delovanje,
3. ljubezen,
4. mir,
5. nenasilje.
Srce je odraz božanskosti zavedanja samega sebe.
Večkrat rečemo: “Bog je v srcu, ljubezen je v srcu.”
“Poglej vase” ne pomeni opazovati fizično telo, temveč preko čutil tako kot v globoki meditaciji opazovati umetnost čiste ljubezni kozmične zavesti. Ko mati opisuje materinsko ljubezen, razlaga maestro, gre za ljubezen matere, ki ni popolnoma čista kozmična ljubezen, saj je ta pomešana s hrepenenjem matere po dobrobiti otroka in družine.
Celotno srce je simbolno posvečeno Sai Babi ob njegovi 82-letnici.
Ob praznovanju tega dogodka je po tej obliki skupina 409-ih povabljenih iz pokrajin nekdanje Jugoslavije dekorirala vhodna vrata svetišča ter svetišče samo iz svežega cvetja. Pri glavni dekoraciji simbolnega srčnega znaka združitve celega sveta s kozmično ljubeznijo Sai Babe je sodelovalo tudi 50 Slovencev pod vodstvom florista Klavdija Jakončiča.


20 PLASTIKA KOZMIČNI METULJ - VELIKI – simbol upanja in preobrazbe

(25cm x 21cm x 3,5cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)

20
KOZMIČNI METULJ
KOZMIČNI METULJ KOZMIČNI METULJ KOZMIČNI METULJ KOZMIČNI METULJ KOZMIČNI METULJ


Kolekcija metuljev je nastala kot večni simbol iz BHAGAVADGITE (tibetanski antični spisi) in tudi slovenetske kulturne dediščine: kot simbol lahkotnosti in nepostojnosti, simbol dveh metuljev – žene in moža. Je duhovnost združenja in hkrati preobrazbe, ki izvira iz jajca, saj to zadrži vso potencialnost bitja in iz njega vzbrsti duh, ki daje lepoto v krila metulja. Je mit nesmrtnosti BITJA in simbol dolgega življenja.
Metulj je simbol preobrazbe, saj naznanja novo, boljše življenje, ki se ga lahko veselijo vsi, ki bodo obrnili nov list v svojem življenju! Je znanilec pomladi – vsega novega, boljšega, lepšega! Indijanci imajo navado z metuljevim plesom zaznamovati rojstne dneve in druge življenjske prelomnice.

21
KOZMIČNI METULJ

21 PLASTIKA KOZMIČNI METULJ - MALI – simbol upanja in preobrazbe

(17 cm x 13,5 cm x 3 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)

Metulj je simbol z mnogimi pomeni. Ponazarja svobodo, nenavezanost, UPANJE na boljše, da nikoli več ne bo tako hudo, kot je bilo! Na njegovih krilih v nebo pošljemo želje, da bi se nam izpolnila srčna hrepenenja. Vemo, da se metulji »reinkarnirajo« iz gosenic, kar kaže na to, da se tudi fizični človek spreminja, saj je tudi sam duhoven in reinkarniran.
Oskar Kogoj je za rojstni dan 23. 11. 2007 B.S.S. Sai Babi oblikoval posebno obliko metulja iz svežih vrtnic. Kogojev metulj je krasil mandir (svetišče) Sai Babe v Puttapartiju v Indiji.
Ustvarjalnost in delo na sebi so človekova krila!


22 PLASTIKA ŠTIRIPERESNA DETELJA – simbol sreče

(14 cm x 14 cm x 4 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)

22
PLASTIKA ŠTIRIPERESNA DETELJA
PLASTIKA ŠTIRIPERESNA DETELJA PLASTIKA ŠTIRIPERESNA DETELJA PLASTIKA ŠTIRIPERESNA DETELJA


Najbolj srečni ljudje hitro najdejo štiriperesno deteljico; oni imajo razvit vid in duhovnost.
Detelja je prav posebna oblika narave, ki v križni obliki združuje štiri osnovne elemente življenja – zemljo, zrak, vodo in ogenj. Vsak list detelje ima svoj pomen – UPANJE, VERO, LJUBEZEN IN SREČO! Detelja simbolizira tudi štiri letne čase, štiri strani neba, ...
Ko človek vidi takšno obliko in jo sprejme, sprejme vidno in nevidno lepoto v svoje srce ...
Štiriperesna deteljica v pladnju je združenje energij, ki jih oblika vibracijskega sonca OM izžareva v PRANSKO ENERGIJSKO POLJE, in v prostoru izžarevajo pozitivno vibracijo, zato vibracijski ENERGY DESIGN, ki je tudi kozmični RAZUM, in prepleta celotno VSEMIRJE ter ga osveščeni človek lahko uporabi ... Naravna oblika je božja molitev in vibracija.


23, 24 PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC

(kamniti podstavek = 18 cm x 14 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)

23
PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC
24
PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC
PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC PLASTIKA SLOVENSKI KRALJEVI KONJ – LIPICANEC


Lipicanec je duhovni, baletni konj, odlikuje pa ga tudi moč, ki jo ima ta “konj Slovencev”.
Lipicanec – lipicanski konj je avtohtona pasma vročekrvnih konj, ki so najstarejši na svetu. Naši predniki so ga razvili s križanjem kraške avtohtone domače kobile s plemenitimi arabskimi in španskimi žrebci.
BELI KONJ je simbol vseh simbolov in je hkrati za Slovence, evropsko ter svetovno kulturno dediščino še živ primer duhovnosti in odlične živalske moči človeka.
Lipicanskega konja povezujemo z razvojem človeka – od živalske nature do božanskega spoznanja; od ČRNE barve do božanske BELE.
Lipicanec se skoti črne barve in kasneje postane bel. Taka transformacija pomeni preobrazbo človeške, živalske nature v božanskost spoznanja kozmičnih človeških vrednot.
Naši predniki so verjeli, da je beli konj Bog sam ...
Naučili so ga, da v naravni drži stoji na dveh nogah in lovi ravnotežje na dvignjeni tretji nogi, kar bi pomenilo Očeta, Sina in Sv. Duha, TRIGLAV, TRIBOŽJAT. Prav zato je LIPICANEC duhovni konj, uvrščamo pa ga tudi med delovne konje.


V krščanstvu najdemo na celotnem slovenskem narodnostnem prostoru Srednje Evrope mnogo prafar, posvečenih Sv. Juriju na BELEM KONJU (znak zgodnjega krščanstva).
Sv. Jurij premaga zmaja na belem konju, kar pomeni, da mora človek v življenju premagati svoj EGO, postati mora Bog v božjem stvarstvu enosti kozmične zavesti.
Nadvojvoda Karel, vladar notranje Avstrije (Karantanije) je leta 1580 v Lipici na Krasu ustanovil kobilarno. Med najdragocenejšimi konji, ki jih je pripeljal, je bil andaluzijski žrebec Pluta. Osnovna pasma konjev je domači starodavni beli konj, ki je bil vztrajen, močan in je imel visok korak. Tega so nato križali s španskim in arabskim, zlasti iberskim konjem, pa tudi napolitancem ter polesincem.
Kobilarna je dosegla vrhunec razvoja za časa vladanja cesarja Karla VI. in hčere cesarice Marije Terezije. Na Dunaju je delovala znamenita španska jahalna šola, ustanovljena 1572. leta, ko se prvič pojavi lipicanec. Lipicanec postane plemiški in vojaški konj.
Lipicanec je neopisljiv – ko se pojavi, začara s svojo lepoto, inteligenco, svojo svobodo ter daje vtis Božanskega konja. Naši predniki so hoteli prav to sporočiti našim potomcem. Zatorej ta konj nosi globlje sporočilo, ki lahko pomaga človeku k razvoju in spoznanju samega sebe; spoznati dobroto in lepoto v duhovnosti človeka, ki je UNIVERZUM.
Lipicanec domuje v LIPICI. Njegovo ime izhaja iz prastarega simbola slovenstva – LIPE. Ta je tudi sinonim LEPEGA, BELEGA.
Pri razvoju lipicanskih podob je sodelovala občina Sežana in njen župan Davorin Terčon, ki se mu zahvaljujemo za možnost ovekovečenja tega kraškega bisera, belega lipicanca, simbola Slovenije, dobrote in lepote, živalske ljubezni in človeškega duha.


25, 26 PLASTIKA PTICA SVOBODE

(kamniti podstavek = 23 cm x 10 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)

25
PLASTIKA PTICA SVOBODE
26
PLASTIKA PTICA SVOBODE
PLASTIKA PTICA SVOBODE PLASTIKA PTICA SVOBODE PLASTIKA PTICA SVOBODE PLASTIKA PTICA SVOBODE PLASTIKA PTICA SVOBODE

Samo SVOBODNI ČLOVEK se lahko razvija k “VIŠJEMU”.
V osnovi gre za belo raco, ki prileti iz Severnega morja v Mediteran in se vanj ponovno vrača.
Bela raca simbolizira zemljo, zrak in vodo.
V davnini je predstavljala “BOGA”.
Danes, ko se trudimo spoznavati človeško naturo, prihajamo do prastarih spoznanj civilizacij HIPERBOREJCEV, GRKOV in RIMLJANOV, ETRUŠČANOV in VENETOV, starih INDIJCEV ter INDIJANCEV.
Vse govorijo o božanskosti človeka.
Povezava med raco in ptico ni naključna, saj se skozi zgodovino človeštva simboli prepletajo. Znamenit je pogovor Sv. Frančiška s pticami v posebnem jeziku, dostopnem visoko razvitim dušam.
Živimo v posebnem kozmičnem času velikih sprememb in spoznanj, ki nas bodo pripeljale v zlato obdobje srečnega življenja in miru med ljudmi in narodi.
Ptica svobode nam to naznanja.


27
15 PLASTIKA AFRODITA

27 PLASTIKA AFRODITA

(28 cm x 11 cm x 7 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Afrodita – boginja čarobne lepote, dobrote, resnice in plodnosti. Filozofska osnova je univerzalni kult matere iz pradavnin do kretskih lepotic, boginj vsega stvarstva in do današnje sodobne ženske dobrote, lepote, kreposti, ki se ji moramo prikloniti, da bi rodila nov rod resnice, dobrote in lepote.
Osnovnica male plastike ali skulpture je v obliki peščene ure, ki simbolizira večno kolo življenja, rojstva in smrti. Njegova rotacija in smisel reinkarnacije sta danes že znanstveno dokazana in potrjena od Poorna Avatarja dvajsetega stoletja – B. S. S. SAI BABE.
Skulptura predstavlja skrivnostni preplet oblik, ki simbolizirajo razvoj človeške vrste, vse od kamenitega, rastlinskega in živalskega kraljestva do ženskega božanskega telesa.
“Dame v modrem” – lepotice iz Knososa (grška kultura) opominjajo, da je človek gojil duhovno in telesno kulturo že davno pred našo civilizacijo.
Torej mala plastika navdihuje smisel življenja, kulture žene, od pražene do Afrodite in zgodovinsko priznanih svetih mater: Sv. Marije, Sv. Ane, Sv. Site, Sv. Rade, Sv. Iswarame ...
Skulptura nosi sporočilo ljubezni. Posvečeno ljubljenim “Afroditam” N. K. T.


28
KOZMIČNI SPOMIN S PODSTAVKOM
29
KOZMIČNI SPOMIN S PODSTAVKOM

28, 29 PLASTIKA KOZMIČNI SPOMIN – za energetski naboj in uspešno sodelovanje

(ø = 8 cm, v = 11 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure; možnost s kamnitim podstavkom)


Kozmični spomin je oblikovan po dolgih raziskovanjih zakonitosti čiste oblike in čiste energije iz zakladnice sporočil antičnih kultur civilizacij sveta.
Skrivnost oblike po Vedanti so elipsoidne oblike kanelur, ki širijo po prostoru subtilne vibracije, ki jih ne more videti človeško oko, a vseeno obstajajo in valovi presegajo zaprt prostor ter segajo do samih meja vesolja, tako kot izrečena molitev OMA … To je dah subtilnih energij, iz katerih je vse in se tudi vse vrača; to je kozmično »jajce – elipsoidni lingam«!
Ko vizualno opazujemo oblikovani zlati lingam, se v nas vtisnejo občutja svetlobe, svetosti, lepote in vibracije, ki vplivajo na našo podzavest, intuicijo ter sproščajo procese v našem srcu in nas spodbujajo kot vsako pravo umetniško delo k ljubezni, čistemu srcu.
Oblika in zlato nas zdravita, krepita samozavest in nas zapeljeta v polje božanskosti.
Zlati lingam ali zlato vibrirajoče sonce predstavlja tudi našo avro, božanski sijaj, ki pripada slehernemu človeku.
Zlasti priporočamo meditacijo na ta predmet, da umirimo um ob sreči. Miren um pa omogoča potovanje v naša subtilna telesa, v katerih se odstira polje vizij, čudežev, božanske substance človeka.


30
16 PLASTIKA GOLOB MIRU

30 PLASTIKA GOLOB MIRU

(13 cm x 19 cm x 9 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Leta 1996 je ob odprtju Oskarjeve razstave NATURE DESIGN v Palazzo Ducale – Venezia, Palazzo Delle Prigioni na San Marcu, ki sta jo organizirala občina Lido in sloviti CIRCOLLO ARTISTICO VENEZIANO, član katerega je tudi Oskar Kogoj s številko 821, Mariarosaria Stellin razstavljavcu poklonila arheološki ostanek vrča z Venetsko ptico iz Lida. Zaživela je Rajska ptica v gibanju, ki spominja na beneško gondolo. Rajska ptica simbolizira božjo ptico miru, saj je že v Sv. pismu stare zaveze poznan golobček z oljčno vejico kot simbol miru.


31
17 PLASTIKA PIKAPOLONICA

31 PLASTIKA PIKAPOLONICA

(6 cm x 15 cm x 12 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Pikapolonica – prinašalka sreče, mala živalica v obliki polkrogle, z okroglimi pikicami spominja na fantazijski duhovni svet. Ko jo vidimo, je kot svetilka, ki nam kaže svetlobo, srečo in nas v minimalnem svetu razveseli! S svojimi pikicami nosi skrito sporočilo človeških vrednot, ki so v slovenski kmečki krščanski kulturi še danes prisotne. Poštenje, resnica, ljubezen, spoštovanje, mir, nenasilje in pravilno delovanje, 7 resnic, 7 zlatih pik – to so prvine sreče za človeka!


32
PLASTIKA ŽABICA – REGA KVA

32 PLASTIKA ŽABICA – REGA KVA

(6 cm x 14 cm x 13 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Rega, rega, kva, kva je znamenita pesem Vinka Vodopivca, posvečena žabam. Istočasno je to veličastna pesem, kjer oktet poje osemglasno in prav to daje izjemno blagozvočje naravi, okolju, zraku …
Znana je ljubljanska žaba ali kvaka iz Ljubljanskega barja, ki je povezana z vodo, zemljo in razvojem življenja na Zemlji.
Na Barju so našli najstarejše ohranjeno leseno kolo na svetu, staro približno 12.000 let, ki ga hrani etnografski muzej v Ljubljani. Mesto Ljubljana dobi zaradi reke Ljubljanice svoje ime, ker se reka ponikalnica zavije v obliki »lojba« in se tako prilega Ljubljanskemu gradu.
Mala plastika v obliki žabice je oblikovana tako, da ima podobo nasmeha, dobre volje in je po svoje smešno zanimiva. Zanimiva zato, ker pod njo lahko nekaj skrijemo. Kaj? Ljubezensko sporočilo, modrost, povabilo …


33
PODKEV ZA SREČO

33 PODKEV ZA OSEBNO IN POSLOVNO SREČO

(15,5 cm x 13 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Podkev je simbol sreče in povezovanja med nebom in Zemljo ter ognjem v svetem smislu kozmičnih energij kreacije.
Že pri naših davnih prednikih Venetih (Slovenetih) spoznamo v besedi »JEKUPETARIS « pomembnost konja, ki peketa z jekleno podkvijo, kar povzroča JEK, tj. zvok, vibracijo, nekaj svetega … ZVON ali AUM.
Globoka razmišljanja se porajajo ob podkvi, ki so jo slovenski kmetje v preteklosti (neredko pa še danes) obešali nad vhodna vrata domov z namenom, da bi jim prinašala srečo.
Podkev mora biti s krakoma obrnjena navzdol, če želimo da bi se energija »PRANA« zadrževala nad vhodom in bi sleherni, ki bi prestopil prag, to energijo zaužil. To je skrivnost oblike, ki izhaja iz slovenske kmečke in kovaške tradicije! V Kogojevi tradiciji so obstajali konji ŠIMELNI. Naša, torej tudi moja kobila Mica, je bila slavna mirenska kobila, ki sem jo smel jahati le ob nedeljah po sv. maši. Bil sem srečen in upam, da bo srečen vsak, ki si bo pripel podkev sreče.


34 PLASTIKA LABOD NOEMI

(11 cm x 15 cm x 4,5 cm, keramika, raznovrstne glazure)

34
18 PLASTIKA LABOD NOEMI
PLASTIKA LABOD NOEMI PLASTIKA LABOD NOEMI PLASTIKA LABOD NOEMI


Posvečeno rojstvu Noemi ...
Mala plastika v podobi novorojenega laboda, je simbol nedolžnosti, neomadeževanosti, simbol bele Rajske ptice ...
Rojstvo človeka je kot simbol bisera, ki leži v bisernici na dnu morja.
Biser predstavlja Boga, ki ga iščemo, zato je naše življenje igra resnice. Ko najdemo Boga v sebi, najdemo biser – “belo Rajsko ptico”.
Vsako rojstvo je sveto in ta bela ptica je posvečena vsem novorojenčkom na planetu, tudi naši Noemi z rojstnim dnem 2. 4. 2007.
Današnji božanski novorojenčki bodo zavladali zlatemu obdobju in spremenili bodo svet v ljubezen in čisto zlato!


35 PLASTIKA VENETSKI KONJ

(10 cm x 12 cm x 3 cm, porcelan, pozlata, raznovrstne glazure)


Vseh figur, ki se pojavljajo na situlah, ni mogoče zajeti v kratek prikaz. Opis nekaterih, v njihovem simboličnem pomenu, bi bil do neke mere tudi tvegan. Nikakor pa ne v primeru venetskega konja, ki je bil Venetom skorajda božansko bitje. Kako stoletje zatem, ko je upodobljen na situlah, tudi grški in rimski pisci navajajo, da so bili Veneti v reji konjev najboljši. Konji so upodobljeni povsod, vendar ne v naravni obliki kot pri Grkih in Rimljanih, temveč v stilizirani.
Stilizirana oblika odraža pri upodobitvi konja tisto, česar narava ne zmore, to je njegovo poduhovljeno naravo. Eden izmed prvin le-te je “konj kot prijatelj človeku, njegov spremljevalec, njegov tovariš”. Priznati moram, da me je stilizirana oblika konja na situlah, četudi v miniaturi, takoj pritegnila, tako da sem po njej poskušal izdelati in tudi izdelal figuro venetskega konja v skoraj naravni velikosti. Nastal je kip izredno milega izraza, kip konja, iz katerega izhaja nekakšen božji mir.
Kaj hitro je ta kip pritegnil pozornost javnosti in tako se danes njegovi dvojniki v nadnaravni velikosti nahajajo na več mestih: v WTC-ju v Ljubljani, na Mestnem trgu v Slovenj Gradcu, pred palačo Združenih narodov v Ženevi, v Neburgu pri Sočiju ob Črnem morju in pred nekdanjim parlamentom v Jeruzalemu.
“S konjem miru ali z duhovnim konjem, ki sem ga izluščil iz znamenite situle iz Vač, obujam prastaro kulturo Slovencev – kulturo Venetov. V njem sem upodobil duhovnost človeka …”

35
PLASTIKA VENETSKI KONJ

36
PLASTIKA VENETSKI KONJ NA PODSTAVKU

36 PLASTIKA VENETSKI KONJ NA PODSTAVKU

(12 cm x 12 cm x 4,5 cm)


37 PLASTIKA VENETSKI KONJ – TRIJE NA PODSTAVKU

(12 cm x 17 cm x 12 cm, 12 cm x 36 cm x 5,5 cm)

37
PLASTIKA VENETSKI KONJ – TRIJE NA PODSTAVKU

GALERIJA OSKAR KOGOJ  NATURE DESIGN, Katjuša Kogoj Mužina s.p., Miren 125, 5291 Miren
telefon 00386 (0)5 395 42 00   fax 00386 (0)5 30 544 33   email oskar.kogoj@siol.net
VSE PRAVICE PRIDRŽANE OSKAR KOGOJ   |   IZDELAVA SPLETNE STRANI: CARPEDIEM d.o.o.