Opis izdelka
KOLEKCIJA NAKITA LINIA AURELIAN
Oskar Kogoj je razmišljal o nakitu iz zlata in dragih kamnov že v srednji šoli za oblikovanje v Ljubljani. Leta 1991 jo je začel realizirati skupaj z Zlatarno Celje. Kolekcija je narejena iz zlata, srebra in dragih kamnov. Sestavljajo jo uhani, zapestnice, ogrlice ter nakit za noge in roke.
Kogojevo izhodišče je bilo, da je bil nakit že od nekdaj statusni simbol, imel pa je v sebi tudi religiozne elemente ter energetsko moč sevanja. Avrelijevo ime je povzel zaradi lepote in enkratnosti zlatnika, ki so ga našli v Teharjih pri Celju, na katerem je ena najboljših portretnih upodobitev rimskega cesarja Marka Avrelija. Kogoj meni, da gre le za nadaljevanje stare kulture na slovenskih tleh, ki so jo na novo prihajajoča ljudstva le nadaljevala in dopolnjevala.
Statusnim, religioznim in energetskim elementom je Kogoj dodal še likovno estetske in funkcionalne. Nakit je oblikovan zelo asketsko, poudarjene so čiste linije, ki izhajajo iz kulture situl. To so popolne oblike ovalnih ploskev, črt in pik. So simboli božanstva, sonca in energije. Elipsa in krog, dovršena lepota in magična zaščita pred zlim, ponavljajoče se linije, ki zaživijo v vedno novi lepoti: Kogoj je znal izluščiti iz lepega najlepše in starim oblikam vdihnil novo življenje. Zlato je rumene barve, kot je barva sonca, ki je simbol življenja in torej simbol vladarja. Druge oblike pomenskosti gredo še naprej, na primer uhan odganja od telesa negativne sile.
To je nakit za celo telo, za svatbeno obredje, za estetsko poudarjanje telesa v enkratnosti – kakor sveča, ki je brez plamena nepopolna, neživa. Ne smemo pozabiti tudi na telesno doživetje nošenja nakita, na poseben občutek ob dotiku plemenite kovine, katere oblika je pomemben element komunikacije, saj se z njim tudi sporazumevamo. Zlato je bilo vedno nekakšna gonilna sila človeštva, saj so, ko so ga iskali, odkrivali nove in neznane dele sveta. Egipčani, Indijanci, Indijci so verjeli, da se nakit nosi tudi zato, da človeka ščiti. Zato je kolekcija Aurelian v bistvu tudi iskanje novih energij. Kogoj vse modele izdela ročno, ker jih hoče začutiti s prsti, z rokami. Tudi obliko, kajti v njej mora biti odličnost elementarnosti, ki izhaja iz kozmosa. Znotraj tega načela ni težko najti popolnosti v obliki in materialu.
Izdelani so bili vzorci in večkrat tudi razstavljeni. Kolekcija je bila namenjena tudi tujim tržiščem. Do proizvodnje in prodaje ni prišlo zaradi političnih in gospodarskih sprememb v takratni Sloveniji.
Za omenjeno kolekcijo je znani italijanski fotograf Luciano Bonacini posnel serijo umetniških fotografij, za katere je bila načrtovana izdaja knjige. Bonacini je fotografiral nakit na ženskem telesu in tako ujel dve lepoti, ki se dopolnjujeta.