GALERIJA
OSKAR KOGOJ
MIREN 125
5291 MIREN
SLOVENIJA
  • 0
SLO | ENG
0
Čas nastanka dela
2006

TEHNIČNI PODATKI

41 x 15 cm
orehov les
ročno delo
Tomi Špacapan, Bukovica

Deli s prijatelji

Opis izdelka

ROČNO OGLEDALO DIOKLECIJAN


Oskar Kogoj je bil s Splitom povezan že konec 70. let, ko so ga povabili k sodelovanju v timu za vizualne komunikacije za Mediteranske igre v Splitu leta 1979. V sklopu tega je oblikoval maskoto iger, morsko medvedko Adriano – več o tem projektu si lahko preberete TUKAJ.


Leta 2003 je bila v Splitu v Dioklecijanovi palači Kogojeva razstava 60-ih umetnin, v večini iz stekla, ki jih je poklonil kot stalno zbirko mestu Split. Ta zbirka je od leta 2023 kot stalna zbirka na ogled v Šoli za oblikovanje, grafiko in trajnostno gradnjo v Splitu (Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split). 

Velika ljubezen do kulturne dediščine Splita in še posebej Dioklecijanove palače ga je spodbudila, da je leta 2005 ob 1700. obletnici palače umetniško oblikoval in postavil DIOKLECIJANOV SARKOFAG iz dragocenega braškega kamna »rasotica«, ki so ga izdelali v klesarski šoli Pušišća na Braču. Sarkofag so postavili 23. septembra 2005 s takratnim predsednikom Stipom Mesičem in arhitektom Jerkom Rošinom, ki je tudi soavtor tega projekta. Na vrhu monolitne skulpture v obliki sarkofaga je manjša odprtina, v katero je Kogoj dodal zlatnik, ki je enak tistemu, ki so ga uporabljali v času Dioklecijana; odlitek je bil izdelan v Italiji in pozlačen s 24-karatnim zlatom. Vdelan je v marmorno ploščico. V luknjico ob zlatniku je dodal stiliziran križec v čast sv. Dujmu, enak tistemu, ki ga je podaril Janezu Pavlu Drugemu in ga hranijo v Vatikanskem muzeju. Poudarja, da pri njegovem delu ni pomemben materialni segment, ampak je pomembnejši duhovni, pa tudi spoštovanje in ohranjanje naših podedovanih vrednot. Sarkofag je na vrhu polkrožno zaobljene oblike, na krajših stranicah pa ga zaključujeta pravokotni plošči. Na ogled je v kletnih prostorih Dioklecijanove palače (Podrumi).

V sklopu teh dogodkov je oblikoval pladenj posebne oblike in je prav tako posvečen Dioklecijanu. Izdelan je bil za svetovni natečaj mojstrov kuhanja. Uporabljal ga je mojster Zlatko Marinković iz Splita. Oblika pladnja daje slutiti energetsko obliko, saj jo tvorita dva kroga, ki – povezana v celoto – predstavljata sonce. Sonce simbolizira Boga: JIN – JANG, ALFA – OMEGA, PLUS – MINUS. Pladenj naj bi z naravno obliko poudarjal zbirališče energije PRANE, saj naj bi na njem osvetlili kulinarično mojstrovino. Energetski pladenj se uporablja za energetsko serviranje dobrin. Je del trenutne prodajne ponudbe Galerije Oskar Kogoj. Več o tem  si lahko preberte TUKAJ.

Leta 2006 je oblikoval ročno ogledalo. Staro ročno ogledalo, ki je bilo najdeno v Splitu v Dioklecijanovi palači, izkazuje etnografsko vrednost. Kogojevo ogledalo se približuje tej obliki, saj je oblikovano v čisti elipsi. Simbolno spominja na praobliko kreacije, na jajce, iz katerega vse izhaja in na brezčasno kulturno dediščino Dalmacije. Ogledalo ima zdravilno moč in spada v Energy Design. Je iz plemenitega orehovega lesa, posamezni kosi pa ročno pozlačeni po stari beneški tradiciji s 23-karatnim zlatom, kar daje ogledalu še večjo božansko energijo, saj odseva plemenitost stare kulture zlatenja. Tudi ogledalo je del trenutne prodajne ponudbe Galerije Oskar Kogoj. Več o tem si lahko preberete TUKAJ.

Kot zadnji oblikovani predmet, ki ga je Kogoj posvetil Dioklecijanu in mestu Split, je skodelica, ki ima v ročaju odtisnjeno podobo Dioklecijana iz zlatnika. Skodelice iz belega porcelana, s pozlačenimi ali platinastimi ročaji so bile v omejeni seriji del ponudbe Galerije Oskar Kogoj. Skodelica zaključuje Kogojev poklon kraljevemu mestu Split. 
© 2019 Oskar Kogoj. Vse pravice pridržane. / Izdelava spletne strani: MMStudio